ZGODBE O USPEHU II. DEL - Mladinski sektor v šolah

41 Javna debata z mladimi: migracije, populizem in sovražni govor na srednji šoli Foto: Gregor Salobir GLAVNI DOSEŽKI PROJEKTA Metode gledališča zatiranih in koncept kritične pismenosti so se znova izkazali za zelo dobre meto- de dela z mladimi in odpiranje pomembnih družbenih tem. Ob različnih vajah in pogovorih somladi razmišljali o migracijah, medijih in sovražnem govoru. Vesele_i smo bile_i, da je OŠ Draga Kobala prepoznala pomembno sporočilo delavnic in se odločila za njihovo izvedbo v več razredih. Prav tako nas je znova prijetno presenetil odziv srednjih šol. Profesorice_ji so povedale_i, da se o tem v šolah premalo govori, čeprav je v šolah in lokalnih skupnostih vedno več priseljenk_cev. V okviru javne razprave so se mladi, vključeni v debatne dejavnosti po vsej Sloveniji, nekaj časa načrtno, poglobljeno in analitično ukvarjali s temo sovražnega govora. Šest mladih debaterk_jev je nato v obliki tekmovalne debate pred polno knjižnico dijakinj_ov v Prvi gimnaziji Maribor razpravljalo o temi in nizalo argumente, zakaj bi bilo oziroma ne bi bilo treba cenzurirati sovražnega govora na spletu. IZZIVI IN REŠITVE Na podlagi rezultatov in odzivov mladih kakor tudi vodstev šol z namenomzmanjševanja pojavnih oblik diskriminacije in sovražnega govora do begunk_cev in migrantk_ov med mladimi v skladu z našimi zmožnostmi nadaljujemo z informi- ranjem in izobraževanjemmladih v šolah. Ker je za preverjanje razumevanja tematike osebni odziv najbolj učinkoviti, verja- memo in upamo, da namkoronavirus v prihodnje ne bo pre- prečil sodelovanja s šolami. NAMIGI Predsodki med mladimi obstajajo ne glede na to, iz katere srednje šole prihajajo, zato je zelo pomembno, da o nesprejemljivosti uporabe sov- ražnega govora bodisi v javnem prostoru ali na družbenih omrežjih poglobljeno spregovorimo že z osnovnošolkami_ci.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=