ZMOREMO! Ukrepanje proti sovražnemu govoru skozi nasprotne in alternativne naracije

5. POGLAVJE | NASPROTNE IN ALTERNATIVNE NARACIJE Nasprotna naracija Alternativna naracija Kako? Neposredno soočanje z naracijo zatiranja Cilj je ustvarjanje alternativne predstave družbe Kaj? Spodkopavanje organov oblasti in mitov, na katere se opira zatiranje Ponujanje »kaj zagovarjamo« kot drugačnega stališča, s katerega se lahko obravnava neko vprašanje Kje in kdaj? V majhnem obsegu in v krajšem obdobju Obsežen projekt, dolgoročno Na primer? • Ovržemo diskriminatorne mite o določeni skupini v družbi prek kampanje za ozaveščanje javnosti. • Pričevanja ljudi, ki so nekoč sovražili, o negativnih vplivih ekstremističnih gibanj na njiho- va življenja. • Poslikava zidu, ki slavi raznolikost nad rasističnimi komentarji na zidovih. • Kampanja Vsi drugačni – vsi enakopravni, kampanja, ki spodbuja človekove pravice • Poročila o mladinskih srečanjih o medverskem dialogu • Dokumentarci o življenjih beguncev, ki jih prikazujejo kot ljudi in ne kot kriminalce • Vrsta posterjev, ki prikazujejo, kako lahko tudi očetje uživajo v očetovskem dopustu in skrbijo za otroke (vloga, ki jo pogosto prevzamejo matere). 5.5 | PRISTOP K NARACIJAM, KI TEMELJI NA ČLOVEKOVIH PRAVICAH Pri pripravi nasprotne ali alternativne naracije je ključnega pomena, da se z ukrepi za- gotovijo vrednote, načela in značilnosti človekovih pravic. Naracija zatiranja se ne sme zatirati s ponovnim ustvarjanjem ali z uporabo druge naracije zatiranja. (Za obsežnejše informacije, vire in razlage o človekovih pravicah preberite priročnik Kompas. Priročnik za učenje mladih o človekovih pravicah, zlasti 4. poglavje: Razumevanje človekovih pravic.) WEDIACTIVISTS – SIMULACIJSKA IGRA NA IGRALNI PLOŠČI To je igra, ki udeležence seznanja z vrednotami in načeli človekovih pravic ter s konceptom digitalnega državljanstva. Igra spodbuja odnose in veščine demo- kratičnega državljanstva na spletu in v nespletnem okolju, kot so: kritično razmišljanje, kreativnost, empatija in odgovornost ( https://www.lebij.be/in- dex.php/no-hate/ ) 86

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=