Kaj se dogaja?

Objave uredništva portala mlad.si

V skupini: Nacionalno
Všečno: (0)
Datum objave: 05 Sep. 2019

Intervju: Luka Lan Gabriel, samostojni podjetnik in ustvarjalec obogatene resničnosti

Luka Lan Gabriel je svoje akademsko znanje v kodiranju in poslu prepletel s strastjo do umetniške fuzije pri ustvarjanju obogatene resničnosti (AR, augmented reality). Kariero ustvarja z izdelovanjem filtrov za svetovno znani aplikaciji in spletni družbeni omrežji - Snapchat in Instagram. Že po nekaj mesecih je postal opažen in iskan sodelavec, vsak dan pa je v stiku z večjimi svetovnimi podjetji, ki želijo sodelovati z njim.

Imaš sila zanimiv poklic, kako se je začela tvoja karierna pot?

Nekonvencionalno, po mnenju mnogih na zelo napačen način. Ob vsakem novem izdelanem efektu za Snapchat sem dobival vprašanja, koliko mi plačujejo, da to delam. Nič. Kljub neodobravajočim odzivom sem s tem nadaljeval, se učil in si ustvarjal portfelj. Že od samega začetka sem močno verjel, da se bo obogatena resničnost uporabljala v oglaševanju. V njegovem še zgolj podjetniškem času sem nameraval celo kontaktirati gospoda Arsenoviča in mu predstaviti svojo vizijo, a sem idejo z nekega razloga opustil. Potem sem kontaktiral mariborskega glasbenika Emkeja, ki je pristal na predlog o sodelovanju. Za njegov singel sem tako ustvaril Snapchat efekt. Nekaj mesecev kasneje me je kontaktiral management švedske pevke Zare Larsson in izdelal sem efekt tudi za njo. Opazil sem, da povpraševanje po tem že obstaja. Takrat sem se odločil, da hobi spremenim v delo kot "freelancer" ali pri nas, samostojni podjetnik. Slabo leto za Snapchatom, ko je izdelavo efektov omogočil tudi Instagram, je povpraševanje še naraslo. Zato trenutno ustanavljam znamko, Embellar, pod katero bo lahko obogateno resničnost za Instagram in Snapchat ustvarjala ekipa ljudi. Dolgoročni cilj pa je ustanovitev podjetja z istim imenom.

Kako zgleda tvoj povprečen dan v pisarni oz. na delovnem mestu?

Povprečen dan? Uf, povprečen dan tukaj ne obstaja. Šalo na stran, v grobem, v začetku dneva prebiram in odgovarjam na maile in sporočila. Zatem ali se udeležim kakšnega sestanka ali pa izdelujem efekte obogatene resničnosti, bodisi za Snapchat ali Instagram. Veliko je dogovarjanja, usklajevanja idej in želja. Praktično vsak dan se znajdem v kakšni novi situaciji, zato se vsak dan učim novih stvari, kar tudi zahteva kar nekaj energije.

Kaj pravzaprav je obogatena resničnost in kaj nam prinaša?

Obogatena resničnost je tehnologija, ki nam omogoča, da našo resničnost, ki jo v realnem času zajemamo z digitalno kamero, ob prikazu na ekranu na nek način spremenimo ali obogatimo. Dandanes jo največkrat uporabljamo na pametnih telefonih. Najbolj prepoznaven primer obogatene resničnosti je najverjetneje še zmeraj Snapchatov efekt, ki uporabniku doriše pasja ušesa in nos, ob odprtju ust pa se pojavi še jezik, ki oblizne ekran. Obogatena resničnost prinaša novo ustvarjalno dimenzijo. Prinaša novo tehniko umetniškega izražanja in hkrati nov oglaševalski kanal, ki se ga poslužuje vedno več podjetij iz najrazličnejših industrij.

Do zdaj nam je bil obogatena resničnost  prikazana kot nekaj futurističnega, čeprav jo v praksi ljudje uporabljajo že nekaj časa. Kako si se ti spoznal z njo?

Kot uporabnik sem se z obogateno resničnostjo najprej srečal v različnih aplikacijah za pametne telefone, katerih imen se žal ne spomnim več. Na uporabnikov obraz so "nalepile" obraze različnih živali, kot neke vrste »makeup«. Kmalu zatem je postala popularna aplikacija, ki je dvema osebama na ekranu zamenjala obraza. In potem je Snapchat močno populariziral uporabo obogatene resničnosti s svojimi efekti.

Kot ustvarjalec sem se z njo spoznal prav preko aplikacije Snapchat. Januarja 2018 sem na spletu zasledil, da lahko s programom Lens Studio efekte za Snapchat izdela kdorkoli. Ideja se mi je zdela izredno zanimiva, ustrezala je mojemu profilu - znanje programiranja in konstantna želja po ustvarjanju - in takrat sem se temu popolnoma posvetil.

Sodeluješ z svetovno znanima aplikacijama, Snapchat in Instagram. Kako je do sodelovanja prišlo?

Morda sem bil v prejšnjem odgovoru preskromen. Ko sem odkril orodje za izdelovanje Snaphcatovih efektov, me je to nekoliko obsedlo. Izdeloval sem jih neprestano, pred in po službi, tudi na račun dobrega spanca. Nekaj časa po sodelovanju z Emkejem sem prejel klic s podjetja Snap Inc., kliče ekipa, ki razvija program Lens Studio. Zasledili so, da veliko in dobro izdelujem efekte in povabili so me v njihov ožji krog ustvarjalcev, imenovan "Official Lens Creators", ki je takrat štel okoli 30 ljudi s celega sveta. Na neki točki je podjetje Snap Inc. ustvarilo spletno stran, kjer so navedeni vsi ustvarjalci ožjega kroga "Official Lens Creators" z njihovimi kontakti. Ko je Instagram začel razvijati svojo različico, so poslali vabila za testiranje njihove platforme vsem navedenim na tej spletni strani. Prebrisano.

Kaj ti pri delu predstavlja največji izziv?

Definitivno podjetniška plat dela in birokracija. Kreativno delo pa mi v celoti predstavlja užitek. Odprtje s.p.-ja je bil zame kar velik šok. Veliko stvari je, ki se jih moraš naučiti sam. Srečanja z izzivi bi bila veliko bolj enostavna, če bi obstajal kak učbenik o vodenju s.p.-ja. Velik izziv mi predstavlja tudi komunikacija z nekaterimi strankami. To je še ena stvar, ki se moram naučiti.

Kateri tvoj izdelek je najbolj popularen? V čem je njegov čar?

Ob koncu leta 2018 sem si zamislil nov format za efekte obogatene resničnosti. Ideja je preprosta. Emojiji, ki jih dandanes vsi poznamo in uporabljamo, padajo z neba, kot da dežuje. Ko uporabnik odpre usta, začnejo enaki emojiji v toku leteti iz njegovih ust. Mnogi so to opisali tudi kot bruhanje ali fontana emojijev, čes da so le-ti nabrani znotraj uporabnika. Tako sem uporabil nekaj, česar so ljudje že vajeni, na nov način. Ljudje so se s tem formatom poistovetili. Namesto. da nekomu zgolj pošlješ emojija, lahko svoje počutje izraziš na nov, zanimiv način, z ustreznim efektom. Ustvaril sem namreč več efektov, ki vsebujejo različne kombinacije emojijev, ki zajamejo neka stanja ali omogočajo izražanje čustev (vesel, žalosten, zaljubljen, itd.). Ustvaril pa sem tudi efekt, ki omogoča izbiro enega samega emojija, ne kombinacije, format pa ostaja enak. Menim, da je čar v tem, da lahko znotraj efekta res specifično izbereš, kakšne občutke bi želel nakazati. Ta efekt, imenovan "top emoji", so uporabniki Instagrama videli že več kot 860 milijonkrat.

Kje vidiš naslednji mejnik na področju umetne inteligence (AI) in obogatene resničnosti (AR)?

Z umetno inteligenco se od konca pripravništva ne ukvarjam več prav veliko. Tako je edini naslednji mejnik, ki mi pade na pamet, splošna umetna inteligenca. Gre za tiste vrste umetno inteligenco, katere se ljudje bojijo - takšno, ki posnema človeka. Gre za tehnologijo, ki strojem omogoča razumevanje in učenje kateregakoli človeškega miselnega procesa.

Pri obogateni resničnosti pa so po mojem naslednji mejnik prenosna očala. Ne nujno zato, da bodo imeli vsi mimoidoči pasja ušesa, to bo mejnik tudi za bolj uporabne aplikacije kot je navigacija, osnovni podatki o našem okolju, ali celo dodatni podatki med operacijami.

Na Instagramu imaš več kot 2 milijona sledilcev. Bi zase rekel, da si vplivnež (influencer)?

Beseda influencer ima iz nekega razloga po mojem okusu negativen prizvok. Najverjetneje pa sem za to kriv sam; ne poznam dovolj "dobrih influencerjev". Zato besedo povezujem z nekom, ki svoje občinstvo praktično prepričuje, da impulzivno in s simboličnim popustom kupuje izdelke vprašljive kakovosti, katerih sami, razen za reklamo, nikoli ne bi uporabljali. Besedo tako, najverjetneje krivično, prevečkrat povezujem z zavajanjem. Tudi sam sem dobil nekaj ponudb tega tipa, a sem vse zavrnil. Indonezijskih tablet za bolj efektivno učenje recimo ne bom prodajal. Enako velja za zlate papirčke za kajenje marihuane. V tem smislu me "influencerstvo" ne zanima. Ne moti pa me, ko vidim, da kdo promovira preverjene izdelke oziroma storitve, ki jih tudi sam podpira in uporablja. V tem primeru gre za neke vrste ambasadorstvo. Veliko število sledilcev pri mojem delu je vsekakor koristno, saj se lahko vsak nov efekt ki ga objavim, hitro razširi po svetu.

Imaš morda sporočilo za mlade, ki razmišljajo o modernih in nekonvencionalni karierni poti?

Najpomembnejša stvar, ki bi jo želel sporočiti mladim je: bodite potrpežljivi. Potrpežljivi pri iskanju tiste prave ideje. Sam sem se preizkusil v ogromno drugih stvareh in ovrgel veliko idej, preden sem se našel v ustvarjanju obogatene resničnosti. Potrpežljivi pri pridobivanju prepoznavnosti. Živimo v obdobju takojšnjega zadovoljstva. Pričakujemo, da bo naše delo v trenutku nagrajeno in znamo biti razočarani, v kolikor temu ni tako. Potrpežljivi pri učenju novih stvari. Tega bo ogromno in ni se vredno obremenjevati s tem, da nekaterih stvari ne razumete. Vsega se boste s časom naučili. In še, obvezno si je potrebno najti delo, v katerem uživate. V nasprotnem primeru nekonvencionalna karierna pot nima smisla. Vložiti je potrebno ogromno dela, več kot pri konvencionalni karierni poti in v kolikor v tem delu ne uživate, delate sami sebi zgolj škodo. Samo potrpežljivo in boste lahko v vaši karieri neizmerno uživali. Srečno!

Vir: uredništvo mlad.si
Foto: Lan Luka Gabriel, osebni arhiv

Trenutno ni komentarjev...

Komentirajte

94045

Omejitev znakov 740

O portalu mlad.si             

Portal je namenjen vsem mladim v Republiki Sloveniji ter vsem tistim, ki se z mladimi ukvarjate. Na portalu najdete vse potrebne informacije o mladih in za mlade, vključno  z vsemi priložnostmi, ki se mladim ponujajo izven procesa izobraževanja in prvih delovnih izkušenj. Portal vsebinsko povezujejo tri glavne vstopne točke oz rubrike, ki smiselno tvorijo življenski ciklus mladih, njiove potrebe in želje po aktivnem preživljanju prostega časa in soočanju z izzivi v obdobju med 15. in 29. letom.
Kontakt:
Urad RS za mladino
Masarykova 16, 1000 Ljubljana
T: (01) 478 46 76, E: gp-ursm.mizs(at)gov.si
Urad RS za mladino