Kaj se dogaja?
Objave uredništva portala mlad.si
Novo šolsko leto, nova realnost
S 1. septembrom so se Sloveniji ponovno odprla vsa osnovnošolska in srednješolska vrata, skozi katera so šolarji zakorakali v nekoliko drugačnem vzdušju kot prejšnja leta. Zaradi trenutne situacije hitrega širjenja novega koronavirusa COVID-19 so se morali privaditi na nova pravila, priporočila, maske, distanco in redno razkuževanje rok. Kjub drugačnemu začetku so učenci in dijaki veseli, da se pouk sploh lahko izvaja v živo in upajo, da tako ostane vse do konca šolskega leta.
September se počasi preveša v oktober, srednje šole pa so po prvem mesecu dobile jasen vpogled v ' novo resničnost' šolskega sistema, ki so se mu hitro prilagodili. Da bi dobili čim bolj realno predstavo o trenutni praksi delovanja srednjih šol, smo se pogovarjali z ravnateljem Gimnazije Celje – Center, prof. Gregorjem Delejo, ki je dejal, da je nova resničnost zanimiva in nenavadna, na trenutke pa celo strašljiva, ko ozreš množico zamaskiranih obrazov v razredu.
“Se mi pa zdi, da jo učitelji sprejemamo težje kot dijaki, ki z manj zadržki sprejemajo priporočila. Zdi se, da so manj obremenjeni, predvsem pa bolj razumevajoči. Na neki način je to tudi logično, saj starejši s strahom zremo v prihodnost, ki ima bistveno ožji horizont kot pri mlademu človeku. Kljub vsemu pa je čas, ki ga učitelji preživimo v razredih, odmaknjeni od novic in novih navodil lep, saj izpod mask sije bistveno več optimizma, kot pa ga v tem trenutku premoremo starejši.” je o prvih vtisih novega šolskega leta povedal ravnatelj prof.Gregor Deleja.
Dijaki so se veselili ponovnega stika s sošolci, vonja srednješolskih klopi, srečevanja po hodnikih, poslušanja učiteljev in medsebojnega sodelovanja. Za njimi je prvi mesec prilagojenega pouka, ki so se ga kaj hitro navadili. Z velikim optimizmom pa gledajo tudi na prihajajoče mesece.
Svoj pogled na trenutno situacijo pa je predstavila tudi Laura Korošec, dijakinja Gimnazije Celje – Center: “Z vrstniki pogosto opažamo, da smo se dela od doma kaj hitro navadili, sedaj pa potrebujemo nekaj časa, da v celoti osvojimo nazaj pouk 'v živo', ki je dobrih šest mesecev nazaj bil edini način, ki smo ga sploh poznali. Trenutno pa je ta opremljen z nošenjem mask in razkuževanjem rok na vsakem koraku, pa vendar nas to ne ovira. Dosledno se držimo ukrepov in se tako skupaj trudimo, da bi koronavirus čim hitreje premagali. Dijaki kljub novi resničnosti šolo obravnavamo na enak način kot prejšnja leta in se zaradi ukrepov ne počutimo omejeno. Za nas je že to izjemnega pomena, da smo med prijatelji, sošolci in vrstniki, pa četudi so naša druženja omejena. ”
Nove razmere pa s seboj prinašajo tudi pozitivne izzive na mnogih področjih. Pri sprejemanju odgovornosti, pri spoznavanju pomena solidarnosti in sodelovanju je mnenja prof. Deleja, ki pravi, da je za šolski sistem dobra lekcija, saj so vrednote v šolskem prostoru preteklih desetletjih postale premalo pomembne. “Če smo zelo realni, bi ljudje morali prejeti le en napotek, ga razumeti, ponotranjiti in udejanjiti - vsak naj sam poskuša narediti vse, da bo zaščitil sebe in svojo okolico, zlasti pa tistega, ki je ranljivejši in šibkejši. Ta želja se ne omejuje le na novi koronavirus, ampak na vse, kar delamo in počnemo. Tako lahko prav vsak prevzame tisto največjo možno mero odgovornosti, ki je nujna za dobro delovanje družbe, ki mora ščititi šibkejše zato, da lahko skupaj odgovorno raste in se razvija”
Tisto, kar pa je izredno pomembno in se mora še naprej ohranjati, je dobro vzdušje po hodnikih ter v razredih srednjih šol, kjer se pretaka mlada energija vedoželjnih, igrivih učencev. Celjskega ravnatelja Gimnazije Center izredno veseli, da izpod mask njegovih dijakov še vedno iskrijo žareče oči in nasmejani obrazi, zato se bodo na njihovi šoli v sodelovanju z Dijaško skupnostjo in Dijaškim razvojnim timom še naprej trudili za ohranjanje bogatega utripa, ki je prav značilen za njih - seveda v prilagojeni ter varni obliki.