Kaj se dogaja?
Objave uredništva portala mlad.si
Prvi participativni proračun v MC Vič
V Mladinskem centru Vič se močno zavedajo potenciala, ki ga imajo mladi. Ta potencial se kaže na več načinov; seveda pa sta zagotovo najbolj očitni vestnost in odgovornost. Ker se zavedajo, da imajo mladi mnoge dobre ideje, so se odločili, da izpeljejo projekt z naslovom "Izboljšaj MC Vič"!
Tako so v maju in juniju v Mladinskem centru Vič organizirali prvi participativni proračun. Po pripravi časovnega in finančnega okvirja ter pravil so zbirali predloge, ki jih je Svet mladih MC Vič pregledal, preveril ustreznost ter vključil v glasovanje. Sledilo je glasovanje, kjer je svojo volilno pravico izkoristilo 30 mladih. Na podlagi prejetih glasovnic bodo izvedeni naslednji projekti: nogometni dresi v predvideni vrednosti 240 eur, mreža za koš v predvideni vrednosti 30 eur in animatorske majice v predvideni vrednosti 224 eur.
"Participativni proračun MC VIČ omogoča konkretno sodelovanje mladih z Viča, od predlogov do realizacije projektov. V Svetu mladih MC VIČ smo pripravili vse potrebno za razpis in izbor predlogov mladih. Pomembno je, da mladi na različne načine sodelujejo pri oblikovanju in razvoju MC VIČ. In participativni proračun to v največji meri tudi omogoča. To se mi zdi tudi koristno za mlade, ki radi obiskujejo mladinski center, saj le s stalnim izboljševanjem Mladinski center Vič pridobiva na vrednosti. Eden od izbranih predlogov so dresi za nogometno ekipo, ki bo na tekmovanjih promovirala MC VIČ in tako privabljala mlade, da se jim pridružijo. S promocijo pa bo MC VIČ postajal bolj prepoznaven tudi v širšem okolju, ne samo na območju Viča," sporoča Neža Blatnik Sojar, članica Sveta mladih MC VIČ.
Je pa izvedba prvega participativnega proračuna prinesla ugotovitev; in sicer da imajo mladi še mnoge ideje, ki jih je vredno izkoristiti in posledično je projekt vredno ponoviti čez nekaj časa – se pa pozna, da šele ko damo mladim priložnost, da povedo, kaj bi želeli, se začnejo dogajati spremembe in povečevati njihova vključenost. Dokler pa zgolj razmišljamo, kaj potrebujejo, v resnici obstaja velika verjetnost, da ne zadenemo tistega, kar oni ocenjujejo za nujno.
Več o kriterijih izbire in postopku sodelovanja si lahko preberete tukaj.