Kaj se dogaja?
Objave uredništva portala mlad.si
Svetovni dan duševnega zdravja
Letošnji svetovni dan duševnega zdravja, ki ga obeležujemo 10. oktobra, v osredje postavlja duševno zdravje mladih v hitro spreminjajočem svetu. Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) je duševno zdravje v otroštvu in mladostništvu pomemben napovednik duševnega zdravja odraslih, saj se polovica vseh duševnih motenj začne do 14. leta starosti.
Število otrok in mladostnikov, ki se v Sloveniji soočajo z duševnimi težavami se je v zadnjem desetletju zelo povečalo. Dr. Rudi Klanjšek v nedavno objavljenem članku (“Je v Sloveniji epidemija stresa med mladimi?” Finance, 20.9.2018) navaja, da se v Sloveniji dogaja »nekaj«, kar vse bolj spominja na epidemijo stresa med mladimi, saj se je v zadnjih 25 letih duševna obolevnost do 18. leta povečala za 64 odstotkov.
Glede na zaskbljujoče podatke je nujna okrepitev preventivnih in promocijskih programov na področju duševnega zdravja mladih, prav tako pa je pomembno, da se mladi zavedajo, da v svojih stiskah niso sami in da imajo nekoga, ki mu lahko zaupajo. Eden izmed preventivnih programov za otroke in mladostnike, ki poteka pod okriljem Nacionalnega inštituta za javno zdravje, je na primer program To sem jaz, ki je usmerjen v krepitev duševnega zdravja in osebnostne čvrstosti mladih ter temelji na dveh delovnih pristopih: spletni svetovalnici in šolski preventivi.
Duševne stiske mladih so resen problem današnje družbe. Pogosto namreč pozabimo, da je duševno zdravje prav tako pomembno, kot fizično, če se zruši eno, se posledično kmalu začne rušiti tudi drugo. Čeprav je svetovni dan namenjen ozaveščanju o različnih vidikih in vprašanjih duševnega zdravja, predstavlja priložnost, da se zavemo, kaj vse še lahko naredimo in da lahko pravočasno prepoznavanje in reagiranje na duševne stiske mladih, prepreči marsikatero duševno motnjo ali bolezen.
Ob letošnjem svetovnem dnevu bodo na NIJZ na okrogli mizi zbrali strokovnjake iz šolskega, zdravstvenega in socialnega sektorja, kjer bodo skupaj razmišljali o izzivih, ki jih prinaša današnji čas pri prepoznavanju duševnih stisk in težav pri otrocih in mladostnikih, njihovem reševanju in preprečevanju ter krepitvi duševnega zdravja.